Skip to content Skip to footer

«Ми прогнозуємо незначне падіння ринку ІТ»

[cmsmasters_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_top_style=”default” data_bot_style=”default” data_color=”default” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″ data_padding_top_large=”0″ data_padding_bottom_large=”0″ data_padding_top_laptop=”0″ data_padding_bottom_laptop=”0″ data_padding_top_tablet=”0″ data_padding_bottom_tablet=”0″ data_padding_top_mobile_h=”0″ data_padding_bottom_mobile_h=”0″ data_padding_top_mobile_v=”0″ data_padding_bottom_mobile_v=”0″ data_shortcode_id=”vgwts5vgu”][cmsmasters_column data_width=”1/1″ data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_border_style=”default” data_animation_delay=”0″ data_shortcode_id=”brbeg2s7z4″][cmsmasters_text shortcode_id=”ypu1eyic9f” animation_delay=”0″]

Серед підписників iForum, які діляться власним досвідом і спостереженнями за галуззю IT на карантині, є українська компанія «Октава Капітал». Основні активи компанії зосереджені в сфері IT: кібербезпека, криптографія, системна інтеграція, IT-послуги тощо, тож зміни на ринку в компанії спостерігають «зсередини».

Своїм досвідом переходу в онлайн та прогнозами розвитку IT поділилися Тетяна Андріанова, СЕО «Октава Капітал», а також Олександр Кардаков, Голова Наглядової ради «Октава Капітал», ключовий інвестор у сферу інформаційної та кібербезпеки країни.

Яких виробничих процесів торкнулася трансформація? Які процеси залишилися офлайн?

Тетяна Андріанова: 98% наших співробітників зараз працюють дистанційно. Решта 2% це ті люди і підрозділи, які не можуть функціонувати за межами офісу і працюють в черговому режимі, залежно від бізнес-завдань.

Для максимально безпечної роботи в офісі ми закупили антибактеріальні засоби захисту, термометри, забезпечили необхідний медичний контроль тощо. Черговим працівникам ми рекомендували планувати гнучкий графік роботи, а за потреби — замовляти машину в нашій службі, оскільки транспортний парк працює в черговому режимі.

Олександр Кардаков: Ми успішно пройшли кілька криз, і цей досвід допоміг нам швидко адаптуватися до нових умов. Відразу після оголошення карантину перевели всіх співробітників на віддалений режим роботи, провели детальний інструктаж для всіх департаментів. Я зібрав колектив на заспокійливий онлайн-вебінар в WebEx. Це допомагає зберігати здоровий клімат в колективі навіть в період таких криз.

Що стосується офлайну, нам не вдалося критично важливі зустрічі перевести на дистанційну роботу. Важливі стратегічні питання все ще вимагають особистої присутності. Але це лише невеликий відсоток із загальної кількості робочого часу.

Як налаштована внутрішня робота та які складнощі виникли в процесі адаптації?

Тетяна Андріанова: Ми організували VPN для співробітників, видали робочі ноутбуки. Внутрішнє навчання та наради проводимо в WebEx — наші куратори організували проведення курсів для всіх співробітників через цей додаток. Також оновили політики з інформаційної безпеки для співробітників. Продуктовий маркетинг проводить відеоконференцзв’язок спільно з продуктовими департаментами та бек-офісом. Кожен день наша компанія за запитом надає потрібні онлайн-інструменти для працівників.

Олександр Кардаков: До карантину у мене було правило — робота повинна залишатися на роботі. Тому особисто я навіть не заводив робочу пошту на домашньому комп’ютері. У карантин довелося налагоджувати і такі процеси в домашніх умовах. Зараз проводжу робочі та бізнес зустрічі через систему WebEx. Деякі поточні питання погоджую через WhatsApp або FaceTime. Звіт про виконану роботу мені надсилають поштою.

Ми намагалися максимально забезпечити безперервність виконання бізнес-завдань. Впевнений, це допоможе нам безболісно пережити карантин і економічну кризу, що за ним слідує.

Поки що всі внутрішні функції та бізнес-завдання виконуються в штатному режимі. Але якщо обмеження триватимуть до трьох місяців — потрібно вчитися жити в обмеженому спілкуванні. Як це позначиться на ефективності роботи і результатах, покаже час. Про себе додам, що я людина офлайнова. У мене не генеруються проривні ідеї без невербального спілкування — втрачається емоційний зв’язок з колегами. Тому в повсякденній роботі режим онлайн — це добре. Але для проривних ідей — точно не підходить.

Як відчули на собі зміни у вашій роботі клієнти, користувачі?

Тетяна Андріанова: Щоб процеси роботи з клієнтами продовжувалися безперервно, ми передбачили індивідуальний вихід співробітника на роботу, за погодженням питання безпосередньо з керівником. Йому надається особистий транспорт і медичні засоби захисту. Але в цілому все особисті зустрічі і візити наших клієнтів в офіс ми скасували. Тепер все ділові перемовини проводяться онлайн і нам вдається таким чином узгоджувати всі основні моменти, приймати стратегічні рішення.

Як змінився попит на ваші послуги?

Тетяна Андріанова: Суттєвого впливу на прибутковість ми поки не помітили. Навпаки, в деяких наших компаніях почався ріст і з’явились нові клієнти: сфера IT особливо популярна в період криз, нам надходять нові замовлення на захист ІТ систем, криптозахист даних, на ПЗ, яке дає можливість дистанційно взаємодіяти в компаніях, системи відеоспостереження, що забезпечують збереження активів та інше. Подивимося, що буде далі.

Олександр Кардаков: Звичайно, карантин змусив мене заморозити кілька проєктів (серед яких проєкти в сфері туризму і нерухомості). Ми суттєво скоротили витрати в цих сферах, але вони були далеко не ключовими для Групи компаній.

Основні наші проєкти в сфері ІТ активно працюють. Наприклад, в ритейлі та фінансовому секторі роботи навіть додалося. Але при цьому у всьому іншому ми бачимо падіння на рівні 10-15% протягом року.

Які прогнози для розвитку IT галузі в Україні та світі

Олександр Кардаков: Ми прогнозуємо незначне падіння ринку ІТ. Зараз в нашій сфері проблем менше, ніж у сфері масових послуг, наприклад, в туризмі або ресторанному бізнесі. Але треба розуміти, що проблеми, на жаль, обов’язково почнуться ближче до кінця року. Бізнес у сфері IT може успішно заробляти за умови здійснення всіх трьох основних процесів: розвитку нових інвестпроєктів, підтримки діючих систем, вирішення короткострокових «гарячих» завдань для своїх клієнтів.

Сьогодні більша частина інвестиційних проєктів заморожується через кризу. Якщо говорити про підтримку наявних проєктів, то тут роботи стало навіть більше, але при цьому з’явилися перебої з постачанням компонентів з-за кордону і складності з фактичним виконанням робіт через обмежувальні заходи карантину. Термінових завдань, пов’язаних з масовим переходом бізнесу на віддалену роботу більш ніж достатньо, але далеко не всі здатні заплатити за їхнє вирішення. І, на жаль, зараз це дійсно глобальна тенденція, вона стосується не тільки локального ринку.

Повторюся, велика частина поточних інвестиційних проєктів, пов’язаних з розвитком і автоматизацією бізнесу вже «на паузі». Старі проєкти будуть завершені, а обговорення нових не ведеться — всі намагаються просто вціліти. Така ситуація має глобальний характер і зараз дуже багато, якщо не все, залежить від рішень, прийнятих на рівні уряду.

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]