Skip to content Skip to footer

Плюси і мінуси кадрового аутсорсингу

[cmsmasters_row][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text]

З кожним роком все більше бізнесів вдаються до послуг кадрового аутсорсингу. Світові тенденції розвитку даного ринку показують фантастичний зліт – близько 80% американських і 70% європейських компаній ведуть кадрове діловодство і вважають заробітну плату за допомогою аутсорсеров. Український ринок надання послуг, даного напрямку не так розвинений, але має хороші перспективи росту. Найактивнішими клієнтами на сьогодні є представництва міжнародних компаній і великі українські бізнеси. Виріс попит за останній рік і серед українських підприємств середніх розмірів. Визначимо позитивні аспекти щодо передачі кадрового діловодства на аутсорсинг.

Можливість зосередитися на діяльності підприємства. У бізнесі завжди настає момент, коли СЕО завалений паперами та рутинною роботою, а на розвиток свого бізнесу часу у нього не залишається. Ведення кадрового аутсорсингу звільняє роботодавця від необхідності вирішувати суто технічні питання, пов’язані з веденням кадрового обліку і дотриманням вимог законодавства.

Економія. За рахунок того, що аутсорсинг кадрового діловодства в цілому має на увазі рішення конкретних проблем, а не безпосередньо фактичне постійне перебування фахівців на робочих місцях з відповідними витратами, може забезпечуватися оптимізація витрат підприємства. Особливо актуально це для невеликих підприємств, де просто немає практичної необхідності в наявності постійного співробітника, який займався б вирішенням кадрових питань. Наприклад, у Вас є співробітник з зарплатою в 10 тис грн, але загальні витрати на фахівця набагато вищі – сюди “плюсуються” витрати на його зв’язок, податки, робоче місце, страховку, мотиваційні програми, навчання та інше. Всього, за нашою оцінкою, додаткові витрати можуть досягати ще 10 тис грн. Працюючи з аутсорсинговою компанією, ви уникаєте цих додаткових витрат.

Спрощення підбору фахівців. При аутсорсингу всі питання, пов’язані з підбором фахівців, покладаються на виконавця. Всі знають, що в країні зараз “кадровий голод” – професійного бухгалтера і юриста знайти дуже непросто. Якщо раніше закрити вакансію можна було в середньому за два тижні, то зараз це може займати до двох місяців. Робота з аутсорсинговою компанією цей головний біль з бізнесу знімає.

Зниження ризиків. У компаніях, що надають послуги кадрового аутсорсингу, однозначно працюють висококласні фахівці, які знаються на своїх завданнях і вимогах законодавства. Це практично виключає можливість помилки. А з недавніх пір вони стоять для роботодавця дуже дорого. Наприклад, штраф за допуск на роботу співробітника без оформлення трудового договору обійдеться бізнесу в більш ніж 125 тис грн. А несплата за невикористану відпустку при звільненні – 41 тис грн.

Відсутність необхідності забезпечення соціальних гарантій. Компанія, яка користується послугами аутсорсингу кадрового діловодства нічого не повинна забезпечувати ніяких соціальних гарантій співробітникам компанії-аутсорсера. Таким чином також знижуються ризики втрати співробітника і необхідності пошуку заміни при виході його в декрет, хвороби або відхід у відпустку.

З плюсами все більш менш зрозуміло. Тепер давайте розглянемо мінуси. І тут починається найцікавіше. Що все-таки може турбувати СЕО?

Складність переходу. Аутсорсингові відносини повинні розумітися як партнерські. Не можна прийти до реалізації аутсорсингового проекту через формулу “Ми заплатили, а ви робіть”. У аутсорсингової компанії є знання за напрямками, галузі, але немає розуміння специфічних аспектів. Тому на етапі впровадження необхідно, по-перше, сформувати з обох сторін проектну команду, по-друге, здійснювати кілька етапів контролю.

Невизначеність. При переході на систему аутсорсингу, замовнику необхідно бути впевненим в гарній репутації виконавця, кваліфікації його фахівців і можливості здійснювати всі необхідні кадрові заходи. Важливо розуміти, що ви шукаєте собі партнера, а він повинен бути високопрофесійним і відповідальним.

Ризики витоку інформації. Існує думка, що при роботі з кадровою документацією можливий витік конфіденційних даних компанії, що може бути неприпустимо для деяких організацій і видів діяльності. Насправді ж з практики можу сказати, що компанії – аутсорсера дуже дорожать своєю репутацією і не допустять подібного. Такий ризик існує лише тоді, коли ви спочатку вибрали недобросовісного підрядника. Але й зі штатним фахівцями існує подібна небезпека.

Питання аутсорсингу швидше особисте сприйняття власника бізнесу. Можна навести тисячу аргументів “за”, але, якщо йому чужа така модель роботи – він знайде тисячу аргументів “проти”. Як приклад можна провести поява на ринку мобільних телефонів, яким скептики не давали шансів на існування в нашій країні. Однак прогнози фахівців говорили про те, що подібні пристрої комунікації в подальшому витіснять стаціонарні телефони, які апріорі вважалися необхідністю в кожному будинку.

На сьогоднішній день наявність в сім’ї стаціонарного телефону – рідкість, а без мобільного зв’язку ми не уявляємо свого життя! Новий час диктує нові підходи у всіх аспектах нашого життя, в тому числі і створення нових систем в організації та обслуговуванні бізнес-процесів. Так з кожним роком все більше компаній віддають частину своїх бізнес-процесів на супровід зовнішньому підряднику. І я вірю, що незабаром і українські підприємці в повній мірі візьмуть нову модель.

 

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]